En sjukt bra blogg

Robotkakan

För att underlätta uppsatsskrivandet har vi infört torsdagsfika i vår studiegrupp. Vi turas helt enkelt om att baka för att garantera expansion - om nu inte textdokumentet med titeln "D-uppsats" växer, så gör i alla fall våra kroppar det. Denna veckans bakverk slog dock alla rekord, alla kategorier, som med sin kladdiga konsistens lyckades skapa en näst intill orgasmisk smakupplevelse. Carolina, som var ansvarig för det här, försökte förklara hur extremt onyttig choklad/koks-kakan var, men kakan och jag befann oss fortfarande i förälskelsefasen enligt grupppsykologins alla regler. Jag var inte mottaglig för kritik.

Nu är det söndag. Jag vill försöka återskapa upplevelsen och dela den med den jag tycker (näst, efter kakan) mest om. Efter att ha fått receptet i min ägo kan jag dock konstatera att Carolina hade helt rätt. Det är ingen överdrift. Socker, vaniljsocker, smör (250 g!!), ännu mer socker, sirap och vispgrädde. Kakan är för i helvete en ren hälsofara! Men det kan inte hjälpas, jag är kär och nu kör vi....kolesterolvärdet, håll i dig!
2010-03-14 @ 13:59:30 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Carolina aka Wallie the robot

aahahahaha

2010-03-14 @ 14:49:12
URL: http://carolinawallenberg.blogspot.com
Postat av: Therés

Men hallå, man måste ju få en bild på den omtalade kakan!

2010-03-14 @ 17:29:57
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0