En sjukt bra blogg

Att vara en sockertopp

Imorgon börjar den. Veckan utan socker. För många kanske inte detta låter som det mest radikala i världshistorien - speciellt inte under rådande hälsotrender och att det faktiskt bara är en vecka, men för mig innebär det en total förändring. Från att dagligen ha rolercoastat mellan sockertopp och sockerdown (med allt var det innebär för uppsatsen, relationer osv.) är alltså tanken att jag ska få en stabil energinivå.

Jag hanterar tanken på att vara utan socker bra, eller ja, i skrivande stund sitter jag och hetsäter kinapuffar för att bli av med allt var socker heter INNAN veckan börjar. Men, jag har köpt frukt och nötter i tresiffriga belopp för att kunna ligga på en relativt normal produktivitetsnivå, trots avsaknaden av robotkakor och kanelbullar. Frukos, du får bli min nya dygd. Önska mig lycka till!
2010-03-21 @ 17:04:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0