En sjukt bra blogg

Ett slut & en början

Nu, några år efter alla andra, har jag avslutat Harry Potter och Dödsrelikerna. Därmed är alla 7 böcker färdiglästa. Historien är slut. Eftersom de andra 6 böckerna lästes mer eller mindre i sträck under några dagar, så är det en uppenbar form av försvarsmekanismer som gjort att sista boken fått "dröja lite". Jag inser att jag kan ställas inför rätten i Internationella domstolen i Haag om jag skriver ut slutet på boken offentligt, därför får ni hålla tillgodo med en mycket varm rekommendation. Sista boken är kanske den bästa, tyngsta och mest tankeväckande.
Jag vill inte endast rekommendera ett slut, utan också en början. Sushi Yama är en nyöppnad sushirestaurang vid Kungsportsplatsen som jag ett flertal gånger åkt förbi och tänkte ge en chans. Här om dagen hade jag hungrig vägarna förbi. Priserna är över vanliga priser, 95 kr för 11 bitar under lunchtid, men det gjorde också att jag förväntade mig att få in någonting utöver en vanlig tallrik till överpris. Det var estetiskt någonting mer än vanlig sushi och fantastiskt god. Storleken var dessutom mer likt japansk sushi, dvs. väldigt små bitar, och inte tennisbollslikande sushibollar som bland annat Super Sushi serverar. Det var värt att äta gröt på kvällen för att väga upp för dagens ekonomiska utgift.
För övrigt är bloggen jättekonstig, bland annat följer inte styckeindelningarna med i publiceringen. Jag är medveten om att jag olyckligt tog bort min egen banner och att designen verkligen ser fruktansvärd ut. Vi får se om jag kan ta tag i det framöver!
2009-09-23 @ 10:34:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0