En sjukt bra blogg

Blodig invasion

Vårt sovrum har blivit invaderat av mygg! Hur är det möjligt i oktober månad? Invasionen har bestått av tre enorma myggor med, antagligen, extra långa blodsugarstickor eftersom giftet verkar placera sig långt in under huden och därför bildar en invärtes kliande böld. För mig, med strategin att så snabbt som möjligt klia hål på bettet för att slippa klådan, är detta givetvis förödande. Jag har försökt klia hål med diverse vassa föremål, men utan resultat. Jag måste därför döda myggorna så länge växthuseffekten bidrar till insekternas ökade livslängd.

Jägarguid mot en myggfri natt:
1. Ligg på rygg och sök igenom väggar och tak (använd samma teknik som när du skummar en text).
2. Om en svart prick har en skugga bredvid sig (beror givetvis på varifrån ljuskällan kommer), är det en levande mygga. Annars är det en redan mosad, död mygga.
3. Rör dig med extremt försiktiga rörelser, greppa en tjock och stor bok (inbundna böcker ger bästa effekt).
4. Sätt dig huksittandes med handen likt servitriser bär brickor med glas, placera boken i brickans plats.
5. Skjut dig som en kanon mot myggan och sikta i mitten på boken. Myggan kommer hinna flyga en liten bit, men mosas ifall boken är tillräckligt stor.
Jag brukar utföra hela processen i sängen för att få extra studs under själva myggattacken. Lycka till!
2009-09-24 @ 13:27:54 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0