En sjukt bra blogg

Vetekransen from hell

Blåbärssylt, mandelmassa, vaniljkräm och florsocker på toppen. Vem kom på idén att fylla en vetekrans med allting i hela världen som höjer kolesterolvärdet? Det blev en lång dag på praktiken idag som avslutades med ett kvällsmöte, lunchen förtärdes kl 12.00 så jag var naturligtvis dödligt hungrig när mötet skulle dra igång. Kransen låg framför mig och honlog. Energinivån var på botten och jag var snabb med att höja mitt blodsocker med en första bit. Det blev en bit nummer två...en bit nummer tre och sedan mådde jag fruktansvärd dåligt. Vänner som känt mig länge vet att jag inte brukar ha några problem med större mängder bakverk. Ordet "magknip", som för en del kan uppstå efter för mycket gluten, är för mig fram till idag, helt obekant. Jag hävdar dock bestämt att det inte var mängden vetekrans i sig, utan det faktum att någon människa med extrem beslutsångest inte kunnat välja vilken ingrediens bakverket skulle fyllas med. Sylt, mandelmassa och vaniljkräm, ni hör ju själva?
2009-10-08 @ 22:11:24 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0