En sjukt bra blogg

En morgon i kaos

Idag ställde jag klockan att ringa 30 min senare än vanligt. Jag hinner, tänkte jag. Bull shit. Det blev fullständig panik och efter att ha kasta en plattång på näsan (när jag hetsigt försökte trassla fram hårtorken i en boll av sladdar och elektronikprylar) var jag minst sagt arg. Med ett vrål väckte jag grannarna och insåg att jag får skita i hårtorken och bege mig av NU. Problem nummer två, nyckelfan är borta. Med insikten att jag måste stryka ordet "stresstålig" från CV:n sprang jag omkring och vände upp och ned på allt i hela lägenheten. Håret började ofrivilligt, av den egenproducerande vinden, att locka sig likt en frisyr á la Björn Gustafsson. Givetvis låg nycklarna i väskan, tillsammans med ett (före detta) päron som jag glömt äta och nu istället lyckats köra fingrarna i. Resten av morgonen fortsatt i samma mönster, med att jag tappade bort nycklarna ännu en gång och lyckades tappa ut den planerade lunchen gulaschsoppan över min jacka.
Konstaterande: Det var inte värt 30 min extra sömn.
2009-10-06 @ 14:47:41 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0