En sjukt bra blogg

Doften av demokrati

Med läppar våta av Ramlösa skogshallon slickade jag igen kuvertet av makt. Jag älskar att rösta och har lovat mig själv att göra det i precis alla val jag har möjligheten att rösta i (vilket har resulterat i att jag även, helt otippat, röstat i kyrkovalet). Det uppstår dock alltid en viss nervositet hos mig när jag intar vallokalen. Jag blir orolig för att jag skall välta det trebenta röstningsbåset, att jag skall lägga i fel lapp i kuvertet eller bli anklagad för att tjuvkika på folks röstsedlar.

Det gick dock väl denna gången också och redan nästa år får jag chansen igen. Då skall jag dock sikta på Ramlösa med smak av granatäpple. Gå och rösta, folk!

2009-05-31 @ 21:02:12 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0