En sjukt bra blogg

Myggmedel och sunes jul

Nu inkluderas även vätskersättning och mariekex i min diet. Läkaren var här i morse och gav mig en spruta mot magont och sedan dess har det blivit bättre. Febern är borta och jag börjar känna mig lite mindre trött. Problemet är att jag efter att jag varit sjuk, vid minsta lilla tecken på friskhet, blir så glad att jag skuttar upp och aktiverar mig (aktiviteter i form av dusch, ingen aero-bic). Lyckan gör att jag blir jättetrött och måste vila. Så min eftermiddag har alltså bestått av ett intervall. Erica kom för ett tag sedan upp och underhöll mig med digitala avsnitt av Sunes jul, den perfekta kontrasten till Afrika.

Under vila får man tid att fundera en hel del. Ett konstaterande har gjorts, myggor kan dödas på flera sätt. Vi kör trippelvarianten som består av myggnät (dubbla), myggmedel som appliceras på kroppen och insektsspray. Lyckas myggan mot förmodan ta sig in genom nätet och hittar mig, trots medlet som skall göra mig osynlig för myggor, så ligger det dödande insektsmedlet nära till hands. Miriam tar mygghotet på stort allvar och sover till och med med flaskan, redo att angripa.

Dagens insikt: Jag har inte bitit på min naglar en enda gång under Afrika-vistelsern! Det har av hygieniska skäl inte känns bra och nu tänker jag knappt (bara stundtals) på det. Jag ska försöka bibehålla detta beteende när jag kommer hem!

Tack för era kommentarer, det är roligt att läsa. Christoffer och Mormor, det blir nog ingen safari men kan försöka lägga upp bilder på ödlorna jag sover med. David, du vet att jag älskar dig mest i hela världen och tänker på dig massor! Therés, jag ska givetvis forska vidare i fenomenet om bollarna. När du säger det så minns jag att Peder hade en sådan trumma. Jag ska undvika insekterna!


2009-03-26 @ 16:00:14 Tanzania Permalink


Kommentarer
Postat av: Albin/Lena

Hej!

Vi saknar dig jättemycket.Roligt att du blivit bättre. Bra att du lärt dig att spela kongas så vi kan spela tillsammans,David kan spela ukulele.

Här i Varberg snöar det.

Kram:Albin/Lena

2009-03-26 @ 21:28:15
Postat av: Carina Bedin

Hej stumpan! Får man skriva så i en blogg??

Nu när du blivit bättre hoppas jag att du kan njuta av värmen. Här är det snöstorm. Får åka buss till Högskolan idag istället för bil.. Skall på klinikfest ikväll motvilligt för det är army wifes på TV:n. Stoooooor Kram Mamma

PS. Tänk nu på att alla "piller" malariatabaletter och andra piller inte verkar pga diarrerna.

2009-03-27 @ 06:21:52
Postat av: Christoffer & Mormor

Hejsan, va skönt att höra att du blivit bättre. Mormor har varit jätteorolig för dig. Är katten fin? Rasmus vill ha en livskamrat så försök ta med henne hem, men mormor vill hellre skicka Rasmus till Afrika.

Är orolig för din hemresa, att du inte ska orka med den. Så vila upp dig nu så du kommer hem välbehållen.

Tjena Jenny, va på lager 157 igår, dit får vi ta oss en tur när du är hemkommen. :D

JÄTTEMånga magsjukekramar Mormor / Christoffer

2009-03-27 @ 10:24:26
Postat av: Sofia

Hej Jenny! Vill bara skriva att vi tänker på dig och hoppas att du snart blir bättre. Gaspar och jag kom hem i söndags och det kändes konstigt att inte kunna ta upp mobilen och slå en signal. Imorse låg snön vit på marken, men annars har vårtecknen börjat lysa upp och dagarna är längre. Sköt om dig så hörs vi snart.



Stora kramar! Sofia

2009-03-27 @ 11:30:40
Postat av: Lena Larsson

Hej!

Det verkar vara en väldigt bra metod du har kommit på för att lära sig sluta bita på naglarna. Att åka till Afrika verkar lite dyrare än att köpa "Stop och väx". Skall jag också behöva åka dit för att få lika fina naglar som du nu tro? Det är min dagens insikt! Hoppas att du mår ännu bättre idag nu så du kan få njuta av denna resa som är tänkt. Skönt att ha så goda vänner som pysslar och månar om en när man är "sjuk och liten". Skall försöka att lura ut hur man söker in på högskolan via nätet idag. Hur tusan kunde du boka in resa just när ansökningstiden håller på, och din moster behöver din hjälp som mest?! Ja,ja nu när du ändå har gjort det så får du ha det så jättebra! Apropå om ni bränner er i solen så har det nu forskats om att det är bra med sol - det motverkar proppar i kroppen så sola på, fast se upp för kräftsyndromet.



Kram från moster Lena

2009-03-27 @ 16:25:23
Postat av: l

2009-03-27 @ 16:26:12
Postat av: Lena Larsson

2009-03-27 @ 16:28:20
Postat av: Lena Larsson

Hej för 4:e gången, jag för det är jag som har sluntit på tangenterna och skrivit postat av utan mening och postat av 1. Nu var tyvärr detta mysterium löst. Jag glömde ju att tala om att Albin skrattande kom in till mig igår kväll när jag borstade tänderna. Nu kan vi säga till Jenny att vi förstår varför hennes blogg heter "Sjukt bra blogg"!!!! Och visst har han en poäng där?!

2009-03-27 @ 16:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0