En sjukt bra blogg

Saker att göra (och inte göra) vid sömnlöshet

I princip varje kväll är det samma sak. Jag och D går och lägger oss, jag vet att D kommer somna inom 5 minuter och att jag därefter kommer vara extremt uttråkad tills dess att jag själv blir trött och kan somna. Därför pratar jag om allting mellan himmel och jord, försöker utmana D i diverse tävlingar eller beter mig allmänt konstigt, allt för att få honom att vara vaken lite till. Men, jag har bestämt mig för att sluta med detta och på ett självständigt sätt ta ansvar för min egen tristess runt kvällstid. Natten har därför gått åt till olika aktiviteter med olika effektiva metoder.

Saker att göra när man inte kan sova:

- Läsa en bok som rasism. Boken var lite för tung, vilket ledde till att fokuseringen inte låg på texten utan på andra tankar. Konstaterande: Välj en lättsam bok!

- Spela flashspel på internet. Jag fastnade med Chain Rwn på Facebook, vilket kan vara det mest ineffektiva i världen om målet är att somna. Nu ser jag bollar som jag vill spräcka, överallt. Konstaterande: Välj någonting ljudlöst, ostressigt spel utan tidspress.

- Tänka. Konstaterande: Sjukt dumt, helt enkelt.

- Terrorisera vänner på MSN. Detta är en aktivitet som inte bara får konsekvenser för din sömn, utan också för relationerna under dagtid. Rekommenderas gör därför att välja vänner som förhoppningsvis även vill vara din vän trots vandaliseringen av deras konversationsfönster. Konstaterade: välj en vän som inte "säger" så mycket, väntan kan ha en sövande effekt.

- Räkna får. Vem kom på denna fullständigt idiotiska idé?



Jag tror jag är en mutant av busan, hungran och kraman.




2009-06-11 @ 01:16:24 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ljudbok Jenny... tänk att åter få somna till en saga...

2009-06-12 @ 21:50:12
Postat av: Jenny

Ljudbok får vara med i nästa test erica...

2009-06-13 @ 17:28:59
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0