En sjukt bra blogg

Jag vill varna alla känsliga tittare...

Påverkas hormonproduktionen av en jungfrugraviditet? Det måste vara det eller en extremt tidig klimakteriedebut som gjort att jag den senaste veckan reagerat väldigt starkt på alla serier och filmer. Idag bestämde jag och R oss för att äta frukost under filmtittande och valet av film blev "De ofrivilliga". Tragikomisk säger omslaget, tragiångest säger jag. Man får i filmen följa flera grupper med människor, utan koppling till varandra, där syftet är att  spegla människans önskan att tillhöra och därför rätta sig efter ett grupp. Dolda syften med filmen måste vara att först få tittarna att hata landet Sverige, att lova sig själva att aldrig skaffa barn eftersom tonåringar är fruktansvärt ansvarslösa individer, att döda alla människor med stereotypa mans och kvinnoroller och att sist men inte minst skapa ett förakt mot hela mänskligheten. Nu ligger jag i gräset och försöker dämpa min ångest av denna fruktansvärda filmen genom en Ben & Jerry´s Which, sommarens nyfunna vän.

Måste en film om gruppåverkan vara negativ? Gör en film om grupper där medlemmarna accepterar varandras olikheter och kompleterar varandra framför att sträva efter något homogent, där det finns en positiv påverkanskultur som får alla att sträva mot nya, stora mål och där tilliten mellan människor leder till trygghet (hormonrubbningar leder uppenbarligen även till ett klyshigt språk). Ruben Östlund, gör om gör rätt!

          kräver              
2009-06-28 @ 16:48:34 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0