En sjukt bra blogg

Beslutsfattande

I min familj (jag och D) fattar vi jobbiga beslut genom sten-sax-påse. Det kan handla om vem som skall ta disken eller, som i senaste fallet, vilken biofilm vi ska se. Fördelen med att avgöra detta med något så absurt som sten-sax-påse är att det är lätt att "bojkotta" beslutet genom att hävda att det uppstått fusk. Att ena personen var långsam i sina rörelser och därför hann anpassa sitt drag efter motspelarens. Denna gången förlorare jag dock hårt, utan möjlighet att diska D från spelet, men lyckades jämka situationen så att det blev hans filmval nummer två (sjukt mycket bättre film antagligen) mot att jag står för popcorn. Pust.


2009-06-14 @ 17:43:32 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0