En sjukt bra blogg

18 år

Jag började igår kväll/natt titta på Svt:s dokumentärserie Tonårsliv (Svt Play kan vara det bästa som har hänt världen efter hjulet). Man får i serien följa tre tjejer från Stockholm och deras olika liv, alla i 18-års åldern. Detta gjorde det oundvikligt för mig att inte börja utvärdera mitt eget liv som nymyndig.

Negativt: Dramatiken. Oklara relationer med krogfolk. Och även om jag var den som gärna höll detta på avstånd, så var nästan alla lördagar präglade av diskussioner om vad person A menade med den blicken till person B.

Att bo hemma. Vid denna tiden började jag tycka att det skulle vara skönt att byta skal.

Positivt: Sättet att umgås med vänner. Som en mix av Vänner och That´s 70`s show hängde vi mer eller mindre konstant i Therés källare. Väldigt olikt storstadens "Ska vi ses mellan kl 16.00-17.30 på torsdag"-kontakter. Ibland satt vi helt tysta i källaren, ofta skrattades det, men mest var samtalen präglade om framtiden...om vad vi skulle jobba med, om vi skulle träffa någon. Seriösa grejer.

Energin. Nu låter jag som om jag vore 72, men jag skulle idag aldrig klara av att ha den aktivitetsnivån som jag hade då. Skolan, politiken, extrajobb, krogen varje helg, lite sömn. Men det var fantastiskt kul!

Jag bjuder på en bild från en dag i Spanien, nyss fylld 18 år. Eftersom digitalkamerorna på denna tiden på sin höjd hade 3 megapixlar så känner jag att det automatiskt blir en anonymisering av personerna, så stäm mig inte.









2009-06-06 @ 13:38:48 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés

Mm ... Milkshake platano ... eller hur det nu var.

2009-06-07 @ 17:39:42
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha...helt riktigt platano, smarrigt värre :)

2009-06-07 @ 23:15:37
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0