En sjukt bra blogg

Värmen och tyrkisk peppar

Värmen är helt sjuk just nu. På jobbet försöker vi förgäves att ha fönster och altandörrar öppna (som alla vetter mot en vinstilla innergård) för att få in luft. Mycket utav arbetet är fysiskt vilket gör att vi i personalen svettas som grisar på den redan varma våningen. En ängel fann en fläkt som jag snabbt åtog mig att få igång, men så fort den började fylla sin funktion började de gamla ropa att de fryser. Jag började, med svetten rinnande längst pannan och ett ansträngt tålamod, förklara att det är över 30 grader utomhus och att vi inte ens vill veta antalet grader inomhus, men utan resultat. De fryser uppenbarligen. Vi fick kompromissa och placera fläkten på en pensionärsfri zoon och dela ut filtar till förbipasserande. Jag har ett sjukt jobb.

Idag har jag dock varit ledig och tillbringat dagen med D vid havet. När det är varmt förlorar man vätska och utöver vatten behöver man få i sig salt, sa alltid min mamma och tryckte i mig och min bror i hopklibbade tyrkisk peppar-karameller mellan Bamseklubbens aktiviteter. Jag kan aldrig mer äta tyrkisk peppar men köper fortfarande saltlakrits till stranden. Lite obehagligt när man kommer på sig själv med att man faktiskt lyssnat, tagit in och sedan rättat sitt beteende i stil med ens föräldrar.

2009-07-03 @ 19:00:51 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0