En sjukt bra blogg

Kor och nazister

Jag har jobbat helg, vilket innebär relativt långa pass under lördagen och söndagen. Följande konversation uppstod idag då jag och en dam sitter och läser i var sin tidning, hon i en Hänt extra, jag i en GP:

- Visste du att jag är en gammal lärarinna?
- Nej det visst jag inte, för vilka åldrar undervisade du?
- Jag har en klass 9, men de börjar bli bångstyriga nu. Jag vet inte om det var i går eller förrgår, men det kom fram en kille till mig efter lektionen och vet du vad han sa?
- Nej, vad sa han?
- Du ser ut som en jävla ko! Vet du inte att en ko har fyra ben?, svarade jag honom. Inte den här kon, sa han. Då sa jag till honom att om han inte var tyst skulle jag klappa till honom så han såg ut som en halvt levande ko. Du, nu är jag hungrig, får man inte mat på det här stället?
- (jag håller på att dö av skratt efter ko-kommentaren) Självklart, det kommer snart kvällsmat.
- Är du nazist?
- (jag dör lite till) Nej, klart jag inte är.
- Bra, jag vill inte ha min mat serverad av någon jävla nazist.





2009-07-26 @ 21:57:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Erica

Haha ! Jag vill träffa denna underbara fd lärarinna!

2009-07-28 @ 00:01:30
Postat av: Jenny

Ja, hon är otroligt söt :)

2009-07-28 @ 10:40:05
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0