En sjukt bra blogg

När jag blir stor...

När jag var liten och inte förfogade bestämma över mina egna läggtider, kostvanor och konsekvenser av bus så lovade jag mig själv att när jag blev stor, då jävlar. Jag skulle vara vaken hela natten och sova på dagen, jag skulle stanna hos kompisar ännu längre än tills det var middag hemma och jag skulle bara äta kakor. Inte så långsiktigt hållbart. Väl i vuxet tillstånd så såg jag givetvis till att driva i land mina löften, de flesta, men inte alla. Reglen om att äta mat innan man äter godis eller efterrätt, har satt djupa spår. Jag sitter här med en kärleksmums och en portion gröt, mitt under ett pågående krig mellan mitt samvete och barnet inom mig. Jag vill men jag kan inte, det känns instinktivt fel. Alla föräldrar där ute, är ni medvetna om vilket otroligt inflytande ni har över era barn? Tänk er för!



Bilden och receptet på bakverket kommer från min vän Therés (www.bakomfoten.blogg.se). Jag rekommenderar receptet varmt och kan tipsa om att ha i lite Kahlúa i glasyren.
2009-07-22 @ 10:41:14 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés

Ät gröten snabbt, sedan kärleksmums!

2009-07-22 @ 12:07:38
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tog ett bett, åt gröten snabbt, och åt sedan resten. Mumsigt :)

2009-07-22 @ 19:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0