En sjukt bra blogg

Harry Potter och äckligt skum

Om man blandar bakpulver och vinäger så sprutar det ett roligt skum, positivt! Skummet luktar efter en stund otroligt äckligt och platsen där experimentet utfördes kan behöva utrymmas, negativt. Ikväll har jag haft en helkväll med mina kusiner vitaminer. Jag känner mig gammal när jag konstaterar att de börjar bli stora, att de tidigare föräldrafria kvällarna med ett upp och ned-vänt hus nu bytts ut mot en kväll där vi sitter i hopkrupna i soffan och tittar på film som vi alla uppskattar lika mycket (Harry Potter is the shit). Där en kan blanda dipp och den andra koka varm choklad, medan jag fixar maten. Mina minikusiner är inte längre mini.

Jag vill dock utfärda en varning för film nummer två som skådades, jag uppfattade titeln som "Katten". En fruktansvärt obehaglig film med en enorm katt med en röd/vit hatt. Möjligen upplevs denna olustiga känsla bara av personer med rädsla för clowner eller liknande varelser, för barnen hade sett filmen flera gånger innan och älskade den. Jag försökte googla fram en bild på omslaget, men Windows Vistas föräldrakontroll vill inte låta mig söka på "Katten. Det känns som det mest oskyldiga sökordet i världen, men verkar finnas delade meningar om det.

2009-07-15 @ 23:48:23 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0