En sjukt bra blogg

Gissa antalet utropstecken!!!!!!!!!

Det finns människor som använder extremt många utropstecken. Jag använder högst tre (i annat fall har jag okontrollerat råkat hålla inne knappen för länge och inte orkat radera) och detta i specifika fall för att verkligen markera min förvåning/ilska/glädje. Personer som i alla typer av samtal använder minst tre och inte har en övre gräns, tar jag sällan på allvar. På Tradera hittade jag nedanstående annons, direkt citerad från Tradera, med en säljare som jag absolut inte skulle ha en msn-konversation med om mina problem.

MISSA INTE!!! MISSA INTE!!! MISSA INTE!!! MISSA INTE!!!

RISKERA INTE BUDGIVNING!!! ANVÄND KÖP-NU FUNKTIONEN!!

MISSA INTE MINA ANDRA AUKTIONER på http://www.tradera.com/auktioner/maiden999

DENNA CHANS KOMMER INTE TILLBAKS PÅ LÄNGE!!!!!

EN MASSA GREJOR SKALL BORT!!!!! PASSA PÅ OCH FYNDA!!!!

DESSA ÄR I TOPPSKICK OCH ALDRIG ANVÄNT!!

35 % REA! TIDIGARE PRIS 159KR! NU 99KR!

35 % REA! TIDIGARE PRIS 159KR! NU 99KR!

URSÄKTA DEN DÅLIGA BILDEN!!!!!


DU BJUDER PÅ EN NY PLEKTRUMKARTA MED NYA PLEKTRUM, ALDRIG ANVÄNDNA!! ANVÄND DESSA ELLER RAMA IN PLEKTRUMKARTAN OCH DEN BLIR KANONSNYGG!! DENNA ÄR CA A5 FORMAT!

ALDRIG HAR DESSA SÅLTS BILLIGARE!! 

DETTA ÄR PERFEKT FÖR SAMLARE OCH MUSIKER!!!!


Min favoritmening i texten är utan tvekan "Ursäkta den dåliga bilden" med totalt 5 utropstecken. Står människan och skriker ut meningen, eller vad har egentligen tecknen för roll? Syftet med meningen hade framgått utan dem.



2009-07-29 @ 23:04:35 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés

Det finns ingen som helst anledning att använda fler utropstecken än ett enda. :)

2009-07-30 @ 17:15:54
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Jenny

Svenskläraren har talat :)

2009-07-31 @ 21:43:40
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0