En sjukt bra blogg

En djungel av skydd

Herre gud, vad ska jag tänka på när jag köper mina plasthandskar?, tänker antagligen du. Men oroa dig inte, jag delar glädjeligen med mig av mina erfarenheter. Håll i hatten för nu kör vi!



En pasthandske som rätt och slätt ser ut som en plastpåse med fingrar. Näst intill omöjlig att få på sig ifall händerna skulle vara spritade eller av andra orsaker blöta. Bra eftersom de, i alla fall för mina händer, inte kan bli för små.



En fantastisk plasthandske av ämnet polyrthlene. Detta är som en tajtare variant av plastpåse-handsken, med en räfflad yta. Betydligt lättare att få på sig under våta omständigheter. Materialen känns något tjockare och bör därför vara säkrare, rekommenderas varmt!



En handske som luktar och känns som en kondom, högst obehagligt. Storlek small är antagligen skapad för barn upp till 5 år, eftersom ingen annan kan använda dem. Går lätt sönder om man i en stressad situation är lite för hårdhänt. Svåra att använda i vått tillstånd.

Viktigt att tänka på är dock att platshandskar är något högst individuellt, så pröva er fram i djungeln. Lycka till!

2009-07-14 @ 22:08:04 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés

Jag gillar faktiskt den sista varianten, den känns lyxigt tight mot huden och får mig att känna mig som en hjärnkirurg ;)



Handsprit är också en djungel, jag gillar bäst den tjockare varianten, den känns som hudkräm och man slipper bli plaskvåt. Tyvärr är den vi har på jobbet ganska blaskig. Återfuktande måste de absolut vara.

2009-07-15 @ 10:03:07
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vi har bara kondomvarianten på jobbet men jag tycker den är bra :) Man kan hälla hur mycket alcogel på den också utan att något händer. Gällande handspriten äger ju gelen heltklart den blaskiga varianten som man får överallt, imorse råkade jag spruta upp lite av den i höger öga, rekommenderas INTE!

2009-07-15 @ 18:00:22
Postat av: Jenny

Ni verkar vara överens om att kondom-handsken är den bästa. Men frågan är, har ni verkligen testat nummer två? Den sitter som handen i handsken (jag är sjukt trött, förlåt)!

2009-07-16 @ 18:39:49
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: cecilie ♥

är du en av dem som inte har så mycket pengar över till shopping? bli medlem på denna sidan http://www.gratis5.se/user/register/ccecilie och tjäna ihop poäng till presentkort som kan användas i vilken affär du vill! och det funkar, jag har fått mina presentkort två gånger tidigare :) lycka till! ♥

2009-07-16 @ 19:06:15
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0