En sjukt bra blogg

Bröllopstorget och könsbyte

I natt låg jag och D och summerade ihop en ungefärlig gästlista till det framtida bröllopet. Vi har båda insett att vi behöver en ekonomisk budget som morot för att en dag kunna få samma efternamn på brevinkastet. Gästlistan uppsteg till ungefär 60 personer och plötsligt hade vi en måttstock för festlokal! Matförgiftad av räkor ligger jag nu ligger jag nu i soffan, istället för att vara på jobbat, och letar alternativa lokaler. En oundviklig webbsida i dessa sammanhang är uppenbarligen brollopstorget.se, vad jag än söker på så kommer denna sida med dess forum upp som första till tredje sökträff. På sidan råder fullständig panik och jag tänkte dela med mig av mina favoriter ur forumtrådarna till er:

* En tjej är nervös över att hon missuppfattat antalet räkor i en räkcoctail. Ett mycket användbart tips är; smaka av! Behövs det mer räkor, ta i mer räkor, svårare än så är det inte. Se dock till att räkorna är upptinade korrekt så att ni inte behöver en toalett och ett droppställ per gäst.

* Frågan "Vilken sida går bruden på in i kyrkan?" behövde tydligen 19 svar. Det här är någonting som jag aldrig skulle ha reflekterat över om jag inte befunnit mig på bröllopstorget. Ska man ha koll på sånt här?!

* En tjej undrar om man får ställa borden i festlokalen i små öar, eller om de måste vara formade som ett U. Herre gud människa, ställ borden på det sätt ni tycker är snyggast och mest praktiskt!!

* En tjej sitter hemma och gråter (och verkar dessutom inte ha några problem att skriva ut det offentlig) över att det har uppstått ett hudveck på ryggen när hon bär sin brudklänning. Den stora frågan är då om hon ska köpa en till brudklänning, eftersom hon inte hinner göra en operation. Detta orkar jag inte ens kommentera.

Jag vill byta kön. Jag kan inte ens tänka mig att jag tillhör samma ras som tjejerna som skriver på bröllopstorgets forum, utan känner mig helt vilsen och oförmögen att förstå deras problem. Att få ha en dag som är avsatt speciellt för sig och sin partner, med alla man tycker om runt sig, kan inte bli annat än perfekt. Satsa på att göra det personligt och skit i antalet räkor i förrätten eller om borden står placerade likt lutande tornet i Pisa. Jag vet att jag kommer vara betydligt mer nervös när det börjar närma sig, men jag hoppas att jag aldrig kommer skriva ett foruminlägg på brollopstoget.se med ordet "panik" i rubriken.



Tårtbuffé är min och Davids grej.
Dessa kan man hitta på Sprinkles Cupcakes.
2009-07-04 @ 18:03:04 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés

Ska ni ha samma efternamn? Vad traditionellt. :)

2009-07-06 @ 09:41:09
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Jenny

Är det väldigt traditionellt? Brukar inte folk göra så nu för tiden? Du har koll på det här Therés, jag har det ej. Jag får bli din lärjunge.

2009-07-06 @ 19:34:32
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: R

Annars känns "PANIK" som ett ganska Jenny-likt utrop. :)

2009-07-07 @ 10:31:17
Postat av: Jenny

Panik är nog ett ganska Jenny-likt utrop, men inte i ett sammanhang där antalet räkor avgör jordens fortsatta existens eller ej ;)

2009-07-07 @ 11:52:29
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0