En sjukt bra blogg

Svenskhet

Dagens insikt: Jag är svensk. Kan tyckas vara en ganska sen insikt i livet med tanke att jag hunnit vara svensk ett par år. Men min svenskhet tog sig uttryck i helt andra former idag är tidigare, nämligen genom den klassiska tvättstugelappen! Jag har nu bidragit med en lapp till vår tvättstuga. Inge en arg lapp om att det är hundhår i filtret, eller att någon snott min tvättid. Jag tänkte snarare förhindra sådana lappar genom att sätta upp en egen eftersom jag idag såg fel och började tvätta tidigare än vad tidtavlan visade. Jag satte därför upp en ”förlåt-mig”-lapp (nu kom jag för övrigt att tänka på det underbart roliga programmet som gick under 90-talet där Agneta Sjödin åkte hem med rosor till människor som på grund av gamla bråk inte längre pratade med varandra. Programmet hade just namnet ”Förlåt mig”. SJUK kul.)

Jag har personligen alltid undrat varför människor talar genom lappar och inte knackar på och förklarar problemet istället. Nu förstod jag varför. Lappar är smidigt och man behöver inte oroa sig till otrevliga reaktioner. Med andra ord, jag är svensk.

2009-02-21 @ 18:05:02 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Erica

tycker om dig =)

2009-02-22 @ 22:47:20
URL: http://ericaintanzania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0