En sjukt bra blogg

Oväntad reklam

Nu kommer jag att göra någonting jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag ska ge Moderata Ungdomsförbundet Skåne publicitet. Jag har aldrig varit en fan av MUF och hellre aldrig av Skåne. Landskapet Skåne för att det alltid är politiskt extremt, åt alla håll och kanter. Dessutom blir jag nervös av att kommunikationen inte alltid fungerar mellan mig och skåningar, samt att de kallar frallor för bullar. Det känns dock lite bättre sedan Ellen och Richard flyttat dit och att jag, genom resor till dem, har fått chansen att bättra på min hörförståelse. Varför jag aldrig har gillat MUF säger sig själv.

Hur som, två fantastiska själar från Moderata ungdomsförbundet Skåne har lagt en motion till deras distriktstämma där de yrkar på att Apples VD Steve Jobs ska anses vara sänd av Gud. Förslaget är genialt! Inte bara för att Steve Jobs utför mirakel och därför rimligt kan anas vara skänkt från ovan, utanför att det är precis vad ungdomspolitiken behöver. En liten insikt om att politik ska vara roligt och inte alltid behöver vara blodallvar. Svaret från Skånes styrelse blev att det inte var "rimligt att MUF Skåne som ett politiskt ungdomsförbund utser religiösa helgon". Två saker är uppenbara. För det första att MUF Skånes distriktstyrelse tar sin roll som ungdomsförbund (för Sveriges tredje, till folkmängd, största landskap & för ett parti med 20% i uppskattade väljare) på lite för stort allvar. För det andra att styrelsemedlemmarna antagligen aldrig varit i kontakt med en MAC.

Dagens andra insikt: Det är svårt att tvätta bort partistämplar om man en gång varit partipolitiskt aktiv. Jag försöker regelbundet kolla läget med min genom att goggla, men ännu är rester kvar från tatueringen.  


2009-02-17 @ 22:02:26 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0