En sjukt bra blogg

Förrgårdagens insikt!

Dagens insikt: Är egentligen förrgårdagens (kan man säga så?) insikt. Hur som, det finns saker som är personliga och det finns saker som kan uppfattas som personliga. Försök att se de saker som kan uppfattas som personliga, som komiska inslag i vardagen.

Jag: Älskling, vill du ha pasta med pesto?
D: Ja...
Jag: Det står på spisen i så fall.
D framme vid spisen: Fy fan vilken äcklig pasta du har valt.

Jag skrattade oavbrutet i ungefär 6 minuter efter sista kommentaren innan det övergick till återkommande skrattintervall. För att förstå det roliga, och slippa missförstånd om att jag lever fötryckt under patriarkala förhållanden,  bör jag kanske förklara att sista meningen var fullständigt oväntad. Både för att det var en vanlig dag runt luchtid med vanliga samtal i en vanligt trevlig tonart. Men också för att det normalt sett är jag som lite okontrollerat brukar uttrycka mig hårdade än vad jag egentligen avser och D som är diplomaten. Jag uppmuntrar okontrollerade beteenden och älskar min tok!





D tycker inte om makaroner. För kännedom, för att relationer innte ska ta skada lägger jag inte upp dialoger med människor som inte godkänt det :)
2009-02-23 @ 12:19:24 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns det egentligen någon i hela världen som faktiskt föredrar halvblesyren till pasta som makaronerna utgör framför ett parti symmetriska och estetiskt riktiga skruvar?!?!?

2009-02-23 @ 19:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0