En sjukt bra blogg

Året är 2009

Efter att ha städat och packat hela kvällen (inkludera även vetskapen om att morgondagen kommer tas till liknande aktiviteter) bestämde vi (jag) att pizza är en sjukt bra sista måltid. Jag börja googla på pizzerior och kom slumpmässigt in på onlinepizza.se. Jag är helt i chock, vilken värld vi lever i! På onlinepizza.se skriver man in sitt postnummer och kan sedan välja en utav de pizzerior som erbjuder hemkörning. Därefter kommer en meny upp där man klickar på de pizzor man vill ha, alternativt gör sin egen pizza genom att klicka på ingredienser. Jag tyckte dock att det sistnämnda gav lite för mycket flash-spels känsla och tog mat ihop komponerade av restaurangen. Adressen ifylles där pizzorna skall lämnas av och sedan söker sidan kontakt med restaurangen som bekräftar beställningen. Sedan, nu kommer det sjukaste, kommer det fram en stor klocka som räknar ned tiden tills dessa att pizzamannen ringer på dörren, 21.13 i detta fallet. För dagens ungdom kanske onlinepizza.se är någonting helt naturligt, men för mig är detta högst revolutionerande. Jag känner mig konservativ, men möjligen känns det bättre när (om?) pizzorna anländer. Fortsättning följer...

2009-08-03 @ 20:49:01 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés

Är du student eller inte? Onlinepizza har ju funnits hur länge som helst! :D

2009-08-15 @ 10:48:20
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0