En sjukt bra blogg

Jesus & fransman

Jesus is lord, star det skrivet pa vaggen framfor mig. Vi befinner oss nu i Amsterdam, mitt i Red light dirstrik men (tack och lov?) pa ett kristet hostel. Det blir bara ett dygn i denna drogliberala stad innan vi tar natttaget mot Sverige igen. Jag har precis avslutat Stieg Larssons triologi och kanner att ett dygn ar ungefar vad jag klarar av med prostituerade kvinnor i roda skyltfonster innan jag behover dra igang demonstrationer.

Vi lamnade Franrike imorse, i vilket vi spenderat de senaste 4 dagarna. Ett fantastiskt vader har resulterat att min badgen har fatt sitt behov stillat for en tid och smaklokarna testats med franska delikatesser. Aterigen konstateras dock att fransman faktiskt ar otroligt otrevligt. Efter forra Paris-vistelsen forsokte jag bortforklara detta med att vi endast rakat stota pa de fransman som vaknat pa fel sida, men nu maste till och med jag inse faktum. Nagonting gor att de anser manniskor som inte pratar deras sprak vara lite mindre varda. Jag ska kampa lite mer mot EU:s jordbrukstod nu, bara for att javlas lite extra med fransmannen.
2009-08-16 @ 19:56:01 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0