En sjukt bra blogg

6 laxar i en laxask

Nu befinner vi oss i Schweiz och staden Lecerne, eller Lezern. Staden har tydligen flera stavningar vilket oroade oss lite när vi klev av tàget och undade om vi hamnat i fel stad. Jag var dock snabb med att fràga om vart vi befann oss, vilket vi snabbt redde ut. Det regnar och har sà gjort hela dagen, sà jag bjuder pà ett blogginlägg om gàrdagens tàgfärd.

Jag gillar tàg och jag gillar verkligen nattàg. Det är underbart att kunna ligga pà mage, känna rälsen rytmiskt i kroppen och titta ut över ett landskap som passerar i massa hundra kilometer i timmen. Livet rör sig framàt, helt enkelt, hela tiden. Nattvagnen igàr var dock lite utöver det vanligt, eller lite mindre över det vanligt. Hytten var för 6 personer, men sà pass liten att de redan stationerade 4 personerna undrade om vi verkligen inte skulle vara i en annan kupè. Det skulle vi inte. För att beskriva utrymmet; om man ràkar glömma att flaskan med vatten man öppnar är 1. kolsyrad och 2. skakad, sprutas alla 6 personer ned. Bra gjort. Om man skall böja sig ned och knyta skon hamnade man okontrollerat i skrevet pà en förvànad man framför. Sjukt osmidigt. Vàr vagn bestod av mig och D, tvà playstation 2-spelande killar i 25-àrs àldern, en affärsresande (?) man som pratade i headset och en hippie-man pà 50 bast med bandtröja och alltid en ölburk i handen.

Opps, jag har visst bildat en datakö här. Fortsättning följer senare.
2009-08-08 @ 19:12:23 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0