En sjukt bra blogg

På flyplatsen

Flygplatser är väldigt spännande. Folk samlas från olika delas av världen, med olika slutdestinationer och förväntningar med sina resor. Japanerna använder sina munskydd för att bespara resten av oss resenärer från virusinfektioner och skandinaverna sitter samlade på rad, givetvis på varannan stol. Jag upptäckte nyligen att denna flygplats har ett bönerum, så skulle jag instinktivt känna att jag behöver vända mig mot Mecka så går det alldeles utmärkt. Någonting som jag däremot inte förstår mig på är flyplatsshoppen.
Affärerna, som finns på varje flygplats, och som säljer godis, sprit, cigaretter och smycken. Vem, VEM, får för sig att sträcka sig efter en klocka för 279 dollar som står placerad bredvid Kitt Katt? Om jag överraskades med ett smycke som var inköpt på en flygplats för ett överpris som kan betala en månads växthusgaser, så skulle jag se det som en förolämpning mot världen. För övrigt går tiden långsamt. Jag har läst ut mina böcker, tittat på folk, försökt leka titt-ut med ett barn som mest verkade skärrat av aktiviteten och druckit melonjuice i mängder. Bara tre timmar kvar, sedan stiger jag ombord på ett plan som förhoppningsvis är laddat med filmer och kvällsmackor.
2009-04-03 @ 22:45:36 Tanzania Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0