En sjukt bra blogg

Lek med maten barn!

- Och så leker vi inte med maten! Är inte detta en klassisk föräldrakommentar? Mina sista tankar denna kväll går till barn och hur man som förälder kan tacka vissa motgångar (för alla som nu blir skärrade kan jag informera om att jag endast är ute i väldigt god tid). Är inte matlek ett utmärkt sätt att plantera ett intresse för mat hos barnen och skippa debatten om huruvida minimänniskan ska äta eller inte? Hus gjorda av potatismos med broccoli som träd i trädgården. Smörgåsar som med hjälp av pepparkaksformar har blivit till gubbar och grisar (också ett pedagogiskt sätt att berätta varifrån skinkan kommer). Kladda, peta, smaka, slafsar och lek, för att slippa hela mat-diskussionen! Det är min taktik för en situation som möjligen kan uppstå först om ungefär 7-10 år.




Kreativt, det gillar vi!

2009-04-26 @ 22:32:58 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0