En sjukt bra blogg

Nattsvart i kyrkan

Shit, det är den 20:e idag! En mindre panik vällde fram när jag insåg att jag totalt glömt av att det idag var valdagen för kyrkovalet. En snegling på klockan gjorde mig medveten om att jag om en timma måste vara tillbaka hemma. Jag fick snabbt fram min rötsedel, letade efter adressen till vallokalen och vände mig sedan till eniro.se för guidning. Ett tips, gör aldrig det. Eniro har som enda uppgift i världen att se till att människor hamnar på rätt ställe eller hittar rätt person och med detta misslyckas de totalt. Vid ett flertal tillfällen har jag lämnats vilsen med en patetisk utskrift till karta, eller fått tanka bilen några extra liter för att vägguiden väljer en extrem omväg (miljön Eniro, miljön!!). Jag bestämde mig för att ta till det sunda förnuftet och begav mig på vinst eller förlust mot närmsta församlingshem. Det regnade, jag drog upp dragkedjan och fällde upp ett paraply. Jag blev med ens medveten om att jag omedvetet hade valt svarta skor, svarta byxor, svart skinnjacka och svart paraply. Med andra ord, jag såg ut att vara klädd för begravning alternativt som en sämre kopia av Lisbeth Salander. Uppväxt med psalmen Tryggare kan ingen vara, kändes klädvalet högst opassande men jag fokuserade på att jag trotsat regnet för att uppfylla min plikt som demokratisk medborgare. Framför bordet av valsedlar stod äldre par, lokalen var varm och det luktade nybryggt kaffe. Jag nappade åt mig valsedlar från olika partier med en enda preferens, kuverten slickades igen och jag var klar. Sverigedemokraterna har ingenting i kyrkan att göra, lika lite som de har i riksdagen efter valet 2010.
2009-09-20 @ 22:22:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0