En sjukt bra blogg

Svininfluensan

"Nya influensan kan ta över helt" stod det på den utvecklade Svenska dagbladet som kvinnan bredvid mig på vagnen vecklat ut över våra båda säten. Jag försökte med min onda hals och värkande lungor att fokusera ut genom rutan på förbipasserande reklamer. McDonalds har en ny hamburgare, kyrkoval den 20:e september. Nej, det var fullständigt omöjligt. Jag börjar läsa artiklarna om den nya folkepidemin, jag orkade inte ens vara diskret, men var noga med att försöka kväva den hostning som vid en högst olämplig tidpunkt började klia i halsen. Helvete, alla vet vad svininfluensan är för någonting, alla vet vad man kan göra för att minska spridningen för apotekets handsprit har varit slutsåld de senaste veckorna. Kan inte media känna något samhälleligt eller moraliskt ansvar att försöka lugna världen?! Uppenbarligen inte och jag kan bara säga grattis. Ni har lyckats skrämma mig, jag har investerat i en ny febertermometer och räknar varje andetag som om det vore det sista.


2009-09-02 @ 19:26:10 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0