En sjukt bra blogg

Kill your darlings

Den frasen fick jag höra många gånger från min lärare i tidningsjournalistik under gymnasiet. Jag har tidigare, precis som nu, försökt skriva om det kära ämnet organisationskultur och roller. Men nej, jag fastnade i mitten och kom inte vidare. Nu skiter jag i det och dödar min darling, det tog några år men lärare Henrik - uppmärksamma utvecklingen!

Istället kan jag bjuda på en bild som demonstrerar den hemska flashback jag drabbades av på spårvagnen här om dagen. Kvinnan verkade helt omedveten om att hon väcker traumatiska minnen för oss som ofrivilligt kommit i kontakt med kalkylering. Likt alkohol bör böcker av denna karaktär inte få brukas på offentliga platser.



Kalkyler som beslutsunderlag - du har aldrig varit och kommer heller aldrig att bli min vän!
2009-09-19 @ 19:20:09 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0