En sjukt bra blogg

Facebookstatus

En dag i förkylningens tecken har inneburit att jag legat på soffan med datorn på magen och gjort mer, men framförallt mindre nödvändiga saker. Givetvis har Facebook haft ett eget fönster som regelbundet tittats till och nu kan jag inte hålla mig längre, vissa människor har fruktansvärt ointressanta statusar!  Jag menar inte att skapa någon prestationsångest kring statusuppdaterandet, det är fullt acceptabelt att skriva tråkiga statusar emellanåt, men vissa personer har en förmåga att konstant informera världen om absolut ingenting. Av någon händelse är det ofta dessa människorna som uppdaterar statusen flitigast. "Tuva är hemma", "Tuva äter middag", "Tuva är trött och går och lägger sig". Vad tillför de? Nedan följer fler typiska statuspersonligheter.

"Tuva har haft en jättegosig kväll med bästaste vännerna i hela världen!!! Älskar er Alex, Malin och galningen Fia massvis, vad skulle mitt liv vara utan er?? PUSS sötnosar, imorgon är det vi som dansar järnet på Mosqito. MOHAHA!"

Jag är positiv till statusar som riktar sig till en eller flera specifika personer, eller snarare som endast förstås av en tänk person. Det fick dock gränser. Dessa typer av osammanhängande statusar vars enda syfte är att skylta för världen att man har vänner, kan läggas i loggen eller skickas med ett sms.

"Tuva befinner sig utanför 7-Eleven i korsningen mellan Bryggaregatan och Högagärdsgatan".

Okey, nu är jag något övertydlig, men vissa vill helt enkelt berätta väldigt mycket om vart de befinner sig just nu. Det ger mig dåliga vibbar och jag blir nojig över att det kan missbrukas. Snälla, lägg inte ut röda mattan för alla inbrottstjuvar och våldtäktsmän.

Jag hissar däremot statusar som är personliga, som jag automatiskt vet vems den är utan att läsa namnet. Väck lite nyfikenhet, ge mig ett skratt eller en tankeställare. Vad som helst, men berätta inte bara att maten är serverad.




* Tuva är i inlägget en fiktiv person.
2009-09-03 @ 14:10:02 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés

Oj, det var ett ovanligt hårt inlägg för att komma från Jenny, men jag håller med dig, det är bara "Tuva går på toaletten och bajsar" som fattas.



Sedan kan jag inte låta bli men ... har du många inbrottstjuvar och våldtäktsmän bland dina facebook vänner? Du är ju uppenbarligen rädd för att de ska överfalla dig. ;)

2009-09-07 @ 15:49:19
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, jag kände själv efter inlägget att jag har gått och blivit riktigt cynisk. Men jag ska ändra på det, jag ska bli mitt gamla jag igen :) Och till mitt försvar så skrevs inlägget under sjukdom, möjligen feber.

2009-09-07 @ 20:28:42
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0