En sjukt bra blogg

Nix, varför fungerar inte du?

- Hej, har du sett över dina premiepensioner?
- Nej det har jag inte och jag känner inte att det är aktuellt just nu.
- Är det för att du planerar att dö ung?
- Eh, nej? Men jag studerar och har ingen egen inkomst. När jag får det blir det en annan fråga.

Ja, jag planerar att dö ung. Alternativt planerar jag att svälta och frysa mig till sönder i ett hus utan el, om jag mot förmodan skulle leva över 65 års ålder. Svartenbrandt levde på havregryn i en skog, jag kan ta efter honom.

Det kan vara att dessa samtal kommer på morgonen som gör att jag reagerar som jag gör, men jag börjar bli jävligt trött på att få kommentarer slängda  i örat, från en fullständig främling, med ifrågasättanden av mina val. Läs på er målgrupp! Jag är student (så jag kan omöjligt börja pensionsspara med mina lån), vi betalar ingen el (så hur bra erbjudanden ni än har så "slår" ni inte det) och vi har Bredbandbolaget (så ring inte om ni inte vet att ni faktiskt har ett bättre erbjudande). Jag kan ta telefonundersökningar, jag brukar till och med svara på dem. Jag kan ta försäljare som har någonting att erbjuda som rimligtvis skulle göra mitt liv lättare. Men jag tar inte människor som inte kan erbjuda mig någonting och dessutom motfrågar mig som om jag vore fullständigt dum i huvudet. Så.

Jättegod morgon, världen.

2009-05-21 @ 09:20:17 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: G

http://www.nix.nu/

2009-05-21 @ 11:21:40
Postat av: G

Ursäkta, först nu läste jag rubriken

2009-05-21 @ 11:22:28
Postat av: Jenny

Nix arbetart hemligt i försäljarnas syfte, tro mig.

2009-05-21 @ 13:36:17
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: carolina

Gör som jag, ta bort dig från hitta.se och eniro.se.. många säljare kollar upp numret där..

2009-05-21 @ 18:15:12
Postat av: Therés Johansson

Pensionssparar du inte? Det har jag gjort sedan jag började sommarjobba. Du kanske borde börja lyssna på försäljarna? ;)

2009-05-21 @ 19:22:17
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Carolina: Ah, smart. Det är snart ett hett alternativ.



Therés: Där exploderade din barrometer med vuxenpoäng Therés, inte ok! ;)

2009-05-21 @ 20:42:24
Postat av: Jenny

Carolina: Ah, smart. Det är snart ett hett alternativ.



Therés: Där exploderade din barrometer med vuxenpoäng Therés, inte ok! ;)

2009-05-21 @ 20:42:44
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0