En sjukt bra blogg

Trassligt

Tillgången på sol har jag gjort att jag prioriterat utomhusvistelse framför bloggen, närmare bestämt har jag ägnat mig åt trädgårdsskötsel. Då jag (stundtals) tillhör en av dem som tycker att om någonting skall göras skall det göras ordentligt, utvecklades mitt erbjudande om att klippa föräldrarnas gräs till en mindre "Extreme home makeover". Med iPod under hörselskydden, ögonskydd, hjälm (lite överdrivet, men ögonskyddet satt fast i den) och maskiner i ett stadigt grepp gick jag exalterat lös på moder jord.

Positivt med trädgårdsarbete: Du får sol, träning, en fin trädgård, glada föräldrar och ser dessutom resultatet med en gång!

Negativt med trädgårdsarbete: Sladdar. SJUKT irriterande när sladden har slagit knut på sig eller virar sig runt träd när man ska klippa kanterna runt dem. Sladdarna måste dessutom byta kontakt hela tiden eftersom förlängningssladden bara når en bit av gräsmattan. Men jag är glad att elen inte försvann till och från!



Ett I-landsproblem.
2009-05-03 @ 19:08:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0