En sjukt bra blogg

Textilstadssaknad

Jag har blivit besatt av tanken att sy mig en korv-med-bröd-dräkt inför en kommande maskerad. Det bristande intresset från min sida gällande högstadiets syslöjd har resulterat i att jag är fruktansvärt dålig på mjuka hantverk. Jag kan helt enkelt inte sy, men försöker titt som tätt när det vankas maskerad. Nu har jag dock kommit på det ultimata sättet att sy en korvdräkt på som endast innefattar raksöm och sax. Jag behöver stoppning och elastisk tyg i brunt. Min uppväxt i Borås har gjort att jag fram till idag trott att det är normalt att det finns en affär med tyg var hundrade meter, men så är tydligen inte fallet. Eniro hänvisar mig till affärer med fina gardintyger (jag kan inte gå in där och säga att jag vill ha tyg till min korv-dräkt!) och tapeter (varför tapeter?!), men jag vill ha billigt outlettyg i färger som utgått för länge sedan!



Som den här hatten fast i mänsklig storlek.
Bild från www.döhäftigt.se

2009-05-11 @ 22:10:01 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: carolina

Shit Jenny, det kommer bli grymmish!! nästan så att jag måste klä ut mig till en happy meal ;-)

2009-05-12 @ 09:20:53
Postat av: Jenny

Yey, kom som en happy meal!!

2009-05-12 @ 12:37:25
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: Carolina #2

Du kommer garanterat äga festen om du kommer som en korv. Sjukt roligt! Carolina, Jenny och jag kom fram till att du får vara marängsvisch, så har vi hela kvällens meny i kostymform.. :)

2009-05-12 @ 13:46:51
URL: http://carolinawallenberg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Carolina 2, sockervadd kanske?

2009-05-12 @ 23:14:03
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0