En sjukt bra blogg

Spikmattan

Vad är det som händer? Varför ligger plötsligt hela världens befolkning på mattor av spik? Enligt dagens gäst i Nyhetsmorgon skall detta vara lösningen på smärtans och sömnens alla problem. Ena programledaren fick dessutom möjligheten att testa mattan under direktsändning. Alla vi som såg programmet kan konstatera att hans ansiktsuttryck inte direkt bidrar till slutförsäljning. Tydligen är mattans effekter ännu inte vetenskapligt bevisade, men forskning pågår. Vidöppen som jag är för nya idéer skänker jag härmed min kropp till er spikmattor-forskare. Om mattan får mig att somna en normal tid på kvällen så räcker det gott och väl som underlag för att resultatet skall få kalla sig evidensbaserat. Idag har jag dock lyckats ta ut mig helt efter alla ryck med min studiekamrat, så idag blir det sömn på vanlig kudde.





Fluga eller evidensbaserad fångst?
2009-05-19 @ 18:50:06 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: G

Man ska inte underskatta psykets grepp om välmåendet. Om man inte själv inser att regelbunden sömn minst 8 timmar, regelbundna måltider enligt tallriksmodell samt motion fungerar lika bra nu som alltid kan man ju köpa en manick, och sedan inbilla sig själv att den hjälper, gud hjälpe en annars, man har ju betalat! Fy fan.

2009-05-20 @ 12:57:42
Postat av: Anonym

Allt för att kunna maximera den stillasittande tiden vid datorn och vara en del av den ökade BNP:n, är tydligen värt det ;)

2009-05-20 @ 18:29:47
Postat av: Jenny

Allt för att kunna maximera den stillasittande tiden vid datorn och vara en del av den ökade BNP:n, är tydligen värt det ;)

2009-05-20 @ 18:30:05
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: Therés Johansson

Vilken negativ ton, jag är lite sugen på att prova, det verkar mysigt. Jag låg på en spikmatta en gång när jag var liten, men det var en lite tuffare med riktiga spikar, dock satt de väldigt tätt.

2009-05-25 @ 21:49:55
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0