En sjukt bra blogg

Samhällsvetare i köket

Mitt hjärta och hjärna är 100% samhällsvetenskapligt. Senast jag beblandade mig med naturvetenskaplig inlärning var i högstadiet, det vill säga för ett bra tag sedan. Jag insåg dock precis att mina bristand kunskaper inom ämnet faktiskt påverkar min vardag. Laxen, den planerade lunchen, stekte jag i olivolja, citronsaft och vitlök.

Resultatet:



Vitlöken blev TURKOS! VARFÖR? Reagerar löken med syran? Är någon ingrediens gammal? Vad hände? Med många obesvarade frågor får jag nu motvilligt försöka att äta min (till synes förgiftade) lunch.

2009-05-05 @ 13:29:28 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: G

http://www.food-info.net/se/qa/qa-fp63.htm

2009-05-05 @ 18:28:46
Postat av: R

Du ljuger! Du har läst naturvetenskap på distans. :(

2009-05-06 @ 08:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0