En sjukt bra blogg

Rödvinet

Jag satt mig precis i min vanligt 80-talist-ställning vid datorn. För att utveckla lite, väldigt nerhasad i stolen, med en katastrofal ergonomi, där jag liksom placerar nästan all kropp under skrivbordet. När jag sedan rullar ut ser jag att min mage har färgats av rödvin. Gårdagens rödvinsspill måste ha skvätt upp under skrivbordet, fantastiskt oväntat!



Varför är det aldrig vitt vin som välts ut? Att det röda vinet är gott (och därför uppmuntrar till drickande), skapar permanenta fläckar och dessutom påverkas mer av jordens dragningskraft än någonting annat, borde vara grunden till det som senare utvecklades till teodiceproblemet. Hur som helst, rödvinskonsekvenser är någonting man får räkna med och skadorna blev knappt anmärkningsvärda, så jag är nöjd.

Gårdagens kväll var för övrigt mycket lyckad! Festligheter med nytt och gammalt folk, hätska debatter (jag är lugn nu Samuel) och skrattanfall. Tack folk!
2009-05-10 @ 14:32:28 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linn

Det är vi som ska tacka!

2009-05-10 @ 17:59:19
Postat av: Carolina

Grymmekväll =) hetska debatter var nog temat för kvällen dock..alltid lika utvecklande haha..

2009-05-12 @ 09:18:37
Postat av: Jenny

Det var grymt, haha...ja, jag taggar fortfarande till när jag tänker på dem ;)

2009-05-12 @ 23:13:16
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0