En sjukt bra blogg

Pizzagåtan

Ett mord har begåtts. Inte riktigt så illa kanske, men kvällens höjdpunkt var, likt en mordgåta, ett fall som aldrig blev löst. Aktiviteten för kvällen var pizza och fotboll hos en vän. Tre familjepizzor beställdes, samt en vanlig (jag blev jävligt trött på att de andra aldrig kunde bestämma sig och tog därför min hunger i mina egna händer). Maten dukades upp och alla började äta glatt, koncentrerandes på tv:n.




Helt plötsligt upptäcker jag och S att någon har tagit tre bett av en pizzabit av smaken kebab och sedan lämnat den på bordet bland de ännu orörda pizzorna. När frågan spontant ställs inför alla, vems tallriken är, nekar alla till att det är deras tuggade pizzabit som ligger och kallnar. Jag, som tycker att det är jättekomiskt att alla nekar, försöker peka ut personen genom lite hårdare angrepp men alla fortsätter att neka. Pizzabiten kan skådas nedan.



VEM har smaskat och sedan lämnat resterna på bordet? De potentiella pizzaförtäraren finns bland oss 8.

Mig - Nej, det var inte jag, helt enkelt.
D - Har tittat mig djupt in i ögonen och lovat och svurit att det inte var han. Jag tror honom.
Mexikanare 1 - Kebabsåsen var stark, mexikanare gillar hetta.
Mexikanare 2 - se ovan.
Arbetskamrat till ena halvan av värdparet - Åt kebabpizza hela kvällen. Det ter sig därför underligt att första tuggan, som uppenbarligen ogillades, resulterade i en portion två och tre.
Flickvän till arbetskamrat till ena halvan av värdpar - Vegetarian.
Värdparet - ??
2009-05-27 @ 23:29:50 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lina Bengan Bengtsson

Jag tänker ju att vegetarianen skulle kunna ha tagit ett till tre bett av pizzan för att sedan komma till insikten om att det var kött denna åt och då lagt ifrån sig den, dock varit en för stolt vegetarian för att medgiva att hon/han faktiskt tagit både ett andra och ett tredje bett av pizzan. Är detta av sannolikthet?

2009-05-28 @ 01:05:36
Postat av: Jenny

Det finns en relevant i det, helt klart. Dock var vegetarianen mätt och började, till synes, inte äta pizza förren långt senare i på kvällen när alla andra inte orkade med. Det var alltså inte planerat att hon skulle äta över huvudtaget, men det kanske bara är ett starkare skäl för att hon dolt smaskade i sig lite.

2009-05-28 @ 08:32:40
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0