En sjukt bra blogg

Korvbrödstillverkning

Jag tror jag har lyckats framställa världens billigaste korvbrödsdräkt. Eller, den är ännu inte i hopsydd, men alla delar är införskaffade. När jag tidigare i veckan besökte en välutrustad tygbutik slog det mig att tyg är ofantligt dyrt. 159 kr/metern för ett tyg som inte ens är snyggt, utan har en gul korvbrödsfärg. Likaså var kilopriset för stoppning absurt. Hade jag varit i kontakt med ett får hade jag helt gratis kunna fixa mitt eget fluff.

J dissar: stoppningen och ersätter detta med kuddarna som ligger i sängen helt gratis.
J hissar: vår inhemska tygbutik i majorna som insett att fula färger inte är värda mer än 30 kr/metern.
J konstaterar: en korvbrödsdräkt behöver med lite fantasi inte kostar mer än 78 kr!



Dagens insikter.

1. Jag har braaa vänner! Nu precis fick jag ett samtal från en vän som jag inte träffar på ett tag, men som tidigare var en daglig del av mitt liv. Jag blev glad!

2. Stavningsfunktionen som kommer fram vid högerklick är sjukt roligt. Inte nog med att den är dyslektisk och vill särskriva alla ord, den ville även byta ut mitt ord "stoppning" mot,

förstoppning
korvstoppning
simhoppning
avsnoppning (?!)
2009-05-20 @ 18:55:21 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0