En sjukt bra blogg

Haveri

När jag kom hem till vår lägenhet i eftermiddags välkomnades jag av ett lätt os av sopor, cirkulerandes i luft bestående av ungefär 3% syre. Jag konstaterade snabbt att jag undgått att blommorna håller på att törsta sig till döds och att det antagligen är förenat med livsfara att använda vår dusch. Under hektiska studietider är det lätt att prioriteringarna ändras. Nu glänser dock klinkersen i badrummet, lungorna kan syresätta sig tillräckligt med ett normalt andetag och det doftar kyckling och parmesanost. Kort sagt, läget är under kontroll igen.

I hektiska tider förändras dessutom mina kostvanor. Det långsiktiga perspektivet försvinner totalt, helst hade jag velat intravenöst tillföra föda för att slippa äta. Istället eftersträvas blodsockertoppar och koffeinrus, allt för att upprätthålla en effektiv nivå. Idag bestod mitt mellanmål av kokosboll och drickyoghurt. Dock inte att förglömma att yoghurtens bakteriekultur är slående nyttig, det kunde alltså varit värre!



2009-05-26 @ 21:11:59 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt. Kultur-revolutionen är nära förestående.

2009-05-26 @ 22:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0