En sjukt bra blogg

Bär Dylan

Jag försöker till toner av Bob Dylan koka min första omgång saft (ingen mer Bob-saft här inte). Reglerna är enkla. Koka ihop vatten och bär, häll av i en saftsil och koka upp med socker. Jag har hittills endast misslyckats en gång, nämligen att tillsätta sockret redan under uppkoket av bär och vatten. Men även Gud gjorde sina misstag i skapandet av jorden!

Nu känner jag dock att problem två är nära. Hur ska det gå att överföra bären från den enorma grytan till den extremt lilla saftsilen? Ni ser ju själva!


        -->          

Tips från coachen: Kokboken säger, "Krossa bären då och då mot grytans kant med en sked". Människan som skrev kokboken måste haft mycket fritid. Använd en potatismosare, säger jag!
2009-05-08 @ 20:08:18 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therés Johansson

När jag och Mikael häller över glögg-gegga till silen använder vi en stor soppslev. Det blir lite kladdigt men det är det bästa vi har kommit fram till.

2009-05-08 @ 21:50:54
URL: http://bakomfoten.blogg.se/
Postat av: Anders

Jag väntar med spänning på ett framtida älgkok. Gärna med utförliga och känslomässiga beskrivningar av vad du känner när du styckar upp besten i småbitar på skärbrädan.

2009-05-08 @ 23:36:53
URL: http://hughgrantochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0