En sjukt bra blogg

9.6 kilo

Imorgon bär det av mot Tanzania! Sprutorna är injicerade, tabletterna i magen och naglarna nedbitna. Nej, jag är faktiskt inte så nervös. Inte än i alla fall, men en natt återstår så allt kan hända. Bagaget uppväger totalt 9.6 kilo där elektronik tar upp en klar majoritet av utrymmet. Vem behöver kläder när man kan sysselsätta sig med att fota? Speciellt för denna resa är att jag har kommit ihåg en borste. Vanligtvis brukar platsgaffeln, och lite extra balsam, få fylla den rollen.

Bloggen kommer får en lite mer berättande karaktär om dagsaktiviteter än den tidigare haft. Förhoppningsvis ska jag även kunna ladda upp lite bilder! Ni kan även kika in på Ericas blogg: www.ericaintanzania.blogg.se

Dagens insikt: Den äldre generationen är grym på namn! Idag på vagnen hörde jag en konversation mellan två äldre herrar där de benämnde folk, som de inte träffat sedan urminnes tider, med både för- och efternamn. Jag som alltid har trott att det varit legitimt att dra till med "Ursäkta, jag är så dålig på namn", men om människor som knappt minns var de befinner sig kan räkna upp parallellklassen från högstadiet, så borde jag skämmas. Jag ska definitivt bli bättre på namn.


Farväl Göteborg och Sverige!
2009-03-18 @ 22:47:48 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lena Larsson

Hej

Hörde att ni var Sansibar hur nu det stavas?! Vad skönt att ni fick vara själva i hyddan, det är alltid bäst. Vi tänker på er och hoppas att ni har det bra. Vi är bara lite avundsjukan men hoppas få en gratisresa via ditt fotoalbum när du kommer hem. Då är det ju inga ormar som kan bita oss heller här hemma i vardagsrummet. BRA! Njut och se så mycket som möjligt. Vi följer er på bloggen. Jättekul! Må så gott alla tre.



Kram Lena med familj

2009-03-22 @ 18:06:57
Postat av: mormor

Hej Hej, vad gör ni för något skoj idag?

Vad äter ni för mat? Bufflar? När du kommer hem Jenny skall jag mata dig med grön marsipan för att du inte gillar de kungliga. HejHej Jenny nu är det lillebror som talar!! Du måste blogga upp lite fler bilder ochh ta många kort när du är på Safarin. Akta dig för Negrerna, dom gillar blonda. Nu ska jag iväg och jobba och förhoppningsvis tjäna svarta pengar. :)

Ha det gött /Mormor, Christoffer

2009-03-23 @ 11:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0