En sjukt bra blogg

Svar på kommentarer

Wikipedia är likt Google helt inkonsekventa. Enligt dem finns det helt enkelt flera begrepp på sötsakerna och ingen överenskommelse om vilket ord som skall användas  till vilken boll. Katastrof! Om jag går in i en affär och ber om en grön tröja så vill jag inte lämna affären med en blå. Av precis samma anledning är det viktigt att vi talar samma språk vad beträffar min fika. Det jag ville med mitt munk-inlägg var att reda ut begreppen en gång för alla och slå fast hur den riktiga munken, cocosbollen och chokladbollen ser ut. Björn, alla bollar med vitt skum och choklad (och ibland kokos), oavsett om de har införskaffats på marknad eller i affär, är kokosbollar.

Negerbollar har jag inte ens diskuterat, av den anledning att det inte finns någon anledning att använda det. Det finns ingen poäng i att bevara ett ord som har en historia av förtryck (kalla mig politiskt korrekt). Sedan är ju bollen, efter att den har rullats i pärlsocker eller kokos, vit (?!).



Smart lösning.
2009-03-16 @ 11:06:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Darth Vader & Björn

http://www.herrgardstoppen.se/markna.html



rympimperiet accepterar inte av geometriska skäl att en avlång topp kallas boll.



Om bollen som var brun bli lite vit av socker eller kokos (då den nog aldrig täcks helt), så kanske man ska kalla den mulattboll då? eller gambiaskalle med mjäll som i denna länken

http://susning.nu/Negerboll



Eller så ja "kalla den vad du vill"-skylten är riktigt bra :)

Men vill ändå dela med mig av Erik Vilde

http://www.youtube.com/watch?v=qdVp5i6wsOw



hoppas ni inte använder orden lapp eller zigenare om samer respektiva romer.

2009-03-16 @ 16:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0