En sjukt bra blogg

Studiernas fiende

Jag sitter i ett akvarium på Pedagogen. Ett studierum i form av ett akvarium är helt enkelt en sal i glas som ger utsyn (och insyn) för en friare känsla. Min utsyn berstår just nu av ungefär 200 (rätt antal nollor) uppstoppade fåglar som säger mig att jag antagligen befinner mig runt de naturinriktade salarna. Det är tyst, ljust och, bortsett från 400 tomt stirrande ögon, relativt få saker som kan ta uppmärksamheten ifrån min inlämningsuppgift. Rent logiskt. Verkligeheten är att precis vad som helst tydligen har makten att föflytta min tankar från word, vid svaga tillfällen. Göteborgs Universitet verkar ha insikt i problemet eftersom deras nätverk är begränsat. Min Adium-anka hoppar förtvivlat över att inte komma i kontakt med andra människor och jag laddade i mitt desperata tillstånd ner MSN för att se ifall de blå gubben har bättre hacking-egenskaper. Men nej. Jag har redan hunnit kolla igenom alla vännernas bilder på Facebook och försökt känna efter ifall jag ändå inte är lite hungrig och behöver åka hem och äta. Hemmet är den totala studiekatastrofen. Där finns oändliga möjligheter till frostning av frys, putsning av fönster och i värsta fall, ett påtvingat behov av att titta på dåliga tv-program.

Dagens insikt: Kanske ska man bättra på sina fågelkunskaper?

2009-03-10 @ 15:47:48 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: E

2009-03-10 @ 16:43:28
Postat av: Anonym

Jag känner med dig. Funkar inte ens att läsa på skånska idag... texten är jätte tråkig... Undrar om det kommit några nya nyheter på aftonbladet??? Nån helikopter som störtat eller så...

2009-03-10 @ 16:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0