En sjukt bra blogg

Nedräkning

Nu är det svårt att hålla sig borta från nedräkning. Om två dygn befinner jag mig (förhoppningsvis) på Säve där ett plan ska ta mig till London. Väl i London ska jag möta upp sjukt bra vänner och sedan bär det av mot Tanzania. Galet. Igår åkte jag till Borås för lite praktiska förberedelser och för att försäkra mig om att mina släktingar fortfarande var bekväma med min utlandsvistelse. Det hade hettat till något, framförallt hade min mor hittat nya sätt som jag kunde dö på, vilket krävde ännu en runda på Apoteket.

Sätt som jag kan skadas, alternativt dö, på:

1. Om vi skall på safari och bilen går sönder eller får punktering, skulle jag kunna bli attackerad av ett lejon om jag går ur bilen.
2. Alla typer av sjukdomar. Nytillkommet: Se upp för maskar på marken som kryper in innanför huden.
3. Bussolycka. "Gumman, hur är egentligen säkerheten på bussarna?"
4. (Erica läs inte) En orm kan "sticka in" en tand i ett hål på min sko. Min mamma är underbar och sjukt rolig!

(Går)dagens insikt: Det är en myt att det alltid regnar i Borås. Däremot är det ingen myt att det aldrig är torrt. Det är ALLTID vatten i någon form i luften. Det borde väl räknas som regn, kanske du tänker. Men faktum är att man inte alltid uppfattar vädret som regnigt, däremot är man aldrig helt torr efter att ha varit ute.

Dessutom  hinner marken aldrig torka helt.





2009-03-17 @ 10:06:06 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Erica Nilsson

lyckas alltid trycka enter efter att jag fyllt i mitt namn - därför kommer det ofta upp två meddelanden från mig - ett där jag inte skriver ngt...

så - ja jo - jag läste meddelandet... din mamma är en bra människa som informerar sin dotter. Själv vill jag nog leva i ovissheten, åtminstonde fram till 15 maj...



2009-03-17 @ 18:51:58
URL: http://ericaintanzania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0