En sjukt bra blogg

Min rättigheter går offline

Idag, 2009, kan man göra allting online. Jag ställer mig högst positiv till möjligheterna som detta innebär (mestadels att slippa ta ta större delar av mitt liv till att stå i kö,  samt att kunna förbruka minimalt med energi genom att endast röra höger hand mellan musplattan och tangenterna). Det var givet att jag skulle testa onlineincheckningen när jag bokade resa till London. Idag fann jag ett mail i min inkorg med tillhörande länk som genom ett enkelt knapptryck skulle ta mig till storstaden, underbart. För att checkas in online var man tvungen på att svara ja på fyra stycken frågor. Det är alltid lika roligt med frågor som det endast finns ett alternativ till och där det vid upprepade gånger står att man MÅSTE kryssa i alla, annars kan man inte checka in. Jag svarar raskt på de första två frågorna men reagerade på tredje frågan. "Jag är säker på att ingen har gjort något med mitt handbagage eller andra föremål som jag medför." Hur i helvete ska jag kunna veta det?! Jag har ingen aning ifall någon okänd person fått för sig att jävlas med mig eller använda mig som knarksmugglare, snittat hål på min väska och tryckt in en påse kokain samtidigt som jag naivt stått och pratat med okänd person 2 om klockan. Jag kryssade med ovilja i den lilla box som blev symbol för en uppsägning av mina rättigheter. Bagaget kommer ha min konstanta uppmärksamhet, men för säkerhetsskull ber jag Amnesty International hålla ett extra öga på fängslade svenskar.




Håll koll på bagaget!
2009-03-13 @ 00:09:20 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0