En sjukt bra blogg

Centimeter

Jag har precis mätt mitt handbagage inför Tanzania. Mitt handbagage blir mitt enda bagage och det är därför av största vikt (ordvits) att det uppfyller mina önskemål. Jag har ett krav, och det är att jag fysiskt får ner det jag önskar packa och sedan kan fylla på med nyvunna ägodelar längst resans gång. Ryanair har ett annat, lite besvärliga krav, om att mått inte får överskrida 55 x 40 x 20 cm och en vikt på maximalt 10 kg. Dessa kan tyckas oförenliga enligt vissa, men icke. Jag har den ultimata väskan. Väskan rymmer 75 liter totalt, har en hårt men vadderat stöd för ryggen och möjlighet att spänna väskan runt midjan för större avlastning för ryggen. Om jag gör väskan så liten som möjligt så håller den NÄSTAN måttet. Rättare sagt, det saknas 3 centimeter på höjden (bredd-problematiken kommer uppstå kvällen innan avresan när väskan är packad). Jag har två alternativ (att tänka om angående valet av väska är inte ett av dem); Det första och antagligen bästa är att försöka få fram någon form av spännrem som kan trycka ihop väskan genom tullen. Det andra är att försöka muta tullen, men sist jag försökte med detta så var framgången inte slående. Ytterligare förslag välkomnas!


Dagens insikt: Det är tydligen storleken som räknas.


   VS.     
2009-03-09 @ 14:41:46 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Erica Nilsson

2009-03-09 @ 17:41:31
Postat av: Erica Nilsson

Göm väskan under magen!

2009-03-09 @ 17:42:52
Postat av: miriam

hehe...jag som trodde jag var den enda som börjat fundera på packning....kan detta möjligtvis ha med nervositeten inför resan att göra....sorry tjejer, jag räknar fortfarande ner:P

2009-03-09 @ 19:11:30
Postat av: Albin/Lena

Hej!

Vi saknar dig jättemycket!!!Roligt att du blivit lite bättre.Bra att du kan spela trummor så vi kan spela tillsammans med mig,David kan ju ta ukulelen.

kram:Albin/Lena

2009-03-26 @ 21:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0