En sjukt bra blogg

Medicin åt folket!

Jag har börjat sommarjobba. Det betyder att jag för en period behöver gå upp 05-någonting, för ovanlighetsskull dricker svartvinbärssaft (utan sugrör) och överkonsumera handsprit. Det innebär också att jag skall ansvara för andra människors liv genom att portionera ut mediciner morgon, middag och kväll. Normalt sett brukar det gå några veckor innan en delegering ges, för att personen skall känna sig säker med de boende. Idag var min första dag, konstaterades gjorde att det var sjuksköterskans sista innan semester och fram kastas därför ett prov med 35 frågor om allt mellan alvedon och stomipåsar. Herre gud, tänkte jag. Lite försiktigt försökte jag förklara att jag inte gått årets medicinkurs, utan endast förra årets snabbintroduktion, att ja...jo, jag kom nog ihåg en del, men samtidigt var det ju ett tag sedan. Shit. jag började svettas lite lätt, beklagade mig över att det var kvavt i rummet. Nu i efterhand har jag bara en sak att säga. TACK MAMMA! Tack för allt tjat om mediciner och latinska namn på kroppsdelar. Och tack min hjärna som stundtals överaskar mig genom att lägga de sjukaste detaljerna på minnet. Testet gick bra, nu kan jag dela ut mediciner åt folket!


2009-06-24 @ 18:38:29 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: erica

-ah!

jag blir upprörd! Nog för att jag kastas in i mitt jobb, men det är ju bara papper!



2009-06-24 @ 19:49:12
Postat av: Jenny

Ja, sjukt är det. De verkar dock ha kommit på att mitt schema är onormalt, så jag kommer få trycka in lite lediga dagar.

2009-06-25 @ 10:20:25
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0