En sjukt bra blogg

Att urholka betäckningen "mellanstor stad"

Borås vill bli en storstad.Varje gång jag är där har någonting nytt byggts, denna gången möttes jag av en ny staty (är det en knalle?) mellan gågatan och centralstationen, samt så har alla Knallelands parkeringsplatser roterat 180 grader (varför?). Stundtals kan jag känna att staden expanderat och faktiskt börjar likna en större stad, men när jag vecklar ut den lokala morgontidningen och möts av rubriken " Pinocchios kompis har fått ungar - nu bor familjen under höger fot" så inser jag att staden är precis så liten som jag uppfattade den när jag flyttade där ifrån. Inga mord, inga rån, bara kaniner under Pinocchios fot. Staden krympte sedan om möjligt ännu mer när jag klickade mig in på bt.se och fann att lokaltidningen satt upp en fågelholk med en webbkamera i. Via hemsidan kan man sedan följa fåglarna "live". Jag kan meddela att holken (kallad holkcam) nu 00:02 är tom på djur. Och där blev Borås av med sin stadstitel och betäcknings numera som en ort på kartan över Svea rike.



Holken inifrån. Bilden tillhör Borås Tidning och hämtades från sidan http://www.bt.se/nyheter/boras/pinocchios-kompis-har-fatt-ungar-nu-bor-familjen-under-hoger-fot(1371820).gm
2009-06-18 @ 00:28:30 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Carolina

Visst är det helgalet? Man susar förbi i rondellen och så sitter där en kaninunge i godan ro och tuggar gräs.. :)

2009-06-18 @ 14:14:36
URL: http://carolinawallenberg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men snälla Jenny, Knallen är inte ny, han har stått utanför posten i åratal men har nu fått byta plats.

2009-06-20 @ 17:56:35
Postat av: Jenny

Ja, sjukt osmidigt av kaninerna att bosätta sig precis bredvid en miljon vägar. Jag såg dem också senaste jag var i staden :)



Anonyma rättade människa, vem använder posten i fysisk form?

2009-06-21 @ 15:34:55
URL: http://ensjuktbra.blogg.se/
Postat av: Therés

Det är kanske inte så många som går till posten nu för tiden, det var antagligen därför den stackars knallen fick flytta på sig, tänk att stå där alldeles ensam. Men, hur har du kunnat missa diskussionerna om knallen i BT? Ämnet var högauktuellt när vi fortfarande bodde hemma.



För övrigt undrar jag vad som betäcker vad ;) Väldigt fin design du har skaffat dig föresten.

2009-06-22 @ 16:05:16
URL: http://bakomfoten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0