En sjukt bra blogg

Drabbad av onda andar?

Det visas otroligt många bra filmer på bio denna sommaren. Nästan så många att jag kan acceptera en traditionell svensk sommar med regn, men bara nästan. Igår såg vi "Drag me to hell", en skräckfilm om en förbannelse som drabbade en stackars bankmedarbetare som nekat en äldre kvinna ett lån för egen vinnings skull. Lättskrämd som jag är låg jag givetvis och tänkte på de läskiga andarna när jag skulle sova och lovade mig själv att aldrig bli tjänsteman på CSN eller Försäkringskassan, för säkerhetsskull. När jag tidigare ikväll cyklade hem från Therés så blir jag dock utsatt för någonting som också hände kvinnan i filmen, en fluga flyger in i min mun! Ett typiskt "Du är förbannad"-tecken! Huvudrollsinnehavarens pojkvän var dessutom psykolog (tack för den), så mina odds ser inte extremt positiva ut. Om jag de tre närmsta dagarna kommer flyga upp i luften och bli slagen av en skugga av en get, samt pratar om att jag ser en fruktansvärd otäck kvinna som spyr larver och slem över mig, säg åt mig att ofta ett djur och ta kontakt med ett medium. Jag ska aldrig mer slänga plast i den komposterbara påsen...



Avslå inga banklån, Csn-bidrag eller försäkringar till henne.
2009-06-15 @ 23:56:38 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0